Sertifitseerijad ja ettevõtjad kogunesid kaugauditeerimise virtuaalsele ümarlauale.

Kaugauditite teema on sertifitseerimisvaldkonnas olnud nö õhus varemgi, kuid viimasele ajale iseloomulikud piirangud suunasid kõiki osapooli erakordselt kiiresti innovaatilisi lahendusi leidma ja kasutusele võtma. Tänaseks on kogunenud palju praktilisi kogemusi, mida kaugauditite ümarlauale kogunenud Eesti sertifitseerijad ja ettevõtjad lahkelt jagasid.

Lahti räägiti erinevad teemad – millega võib auditi käigus nö alt minna, mida tuleb nii ettevalmistamisel kui läbiviimisel kindlasti tähele panna ja millistel juhtudel peab ettevõtja siiski leidma võimaluse audiitor ettevõttesse kohale kutsuda. Olulised nüansid algavad juba dokumentide ettevalmistamisest – kõik vajalik peab olema nüüd ju elektrooniliselt kaugjuurdepääsetav ja muidugi turvaliselt jagatud. Lisanduvad näiteks kõigi vajalike (ja võibolla vajalike) auditisse kaasatavate töötajate veebijuurdepääsude tagamine ning nende ajaplaanile vastav kättesaadavus, konfidentsiaalsuse tagamine, wifi võrgu leviteemad ja lõpuks isegi nüansid, mis puudutavad kaameraga ettevõttes ringikäimist ja audiitorile videopildi edastamist. Pole ju vaja, et auditeeritav satuks tööstuses õhinal videokõnet tehes kogemata kokku näiteks tõstukiga või et audiitor kiirelt ringivihiseva kaameraga filmitut teispool ekraani pingsalt uurides merehaigeks jääks.

Ümarlaual tehtud ettekannete põhjal valmib peagi ühise kogemuse ja kehtivate regulatsioonide baasil loodud meelespea kaugauditi läbiviimise heade tavade kohta, esmane versioon dokumendist “Juhised tulemusliku kaugauditi läbiviimiseks” ongi siinkohal kommenteerimiseks avatud. Ootame lahkesti huvipoolte täiendusi EKÜ büroojuhi e-postile info(at)eaq.ee kuni 29. septembrini.